Hvordan håndterer man ansatte som oppleves å ha umettelig behov for tilbakemeldinger?

Det er lett å havne i et mønster hvor økende grad av irritasjon gjør at du forklarer medarbeiders adferd ut fra negative personlige egenskaper som oppmerksomhetssyk eller uselvstendig.

Hvorfor trengte «Sigrid» mer tilbakemelding og oppmerksomhet enn de andre? En vanlig årsak til behov for hyppig kommunikasjon med leder, kan være at medarbeideren er usikker på sin rolleutøvelse, skriver organisasjonspsykolog Kristin Dille i denne gjestekommentaren.
Hvorfor trengte «Sigrid» mer tilbakemelding og oppmerksomhet enn de andre? En vanlig årsak til behov for hyppig kommunikasjon med leder, kan være at medarbeideren er usikker på sin rolleutøvelse, skriver organisasjonspsykolog Kristin Dille i denne gjestekommentaren.Foto: Bård Gudim
Publisert 14. May 2022, kl. 07.01Oppdatert 14. May 2022, kl. 07.01
GjestekommentarArbeidslivKristin DillelederKarriere