Sjømatbedriftene styrker laget med kjent artist
Han har vært med i X factor, The Voice, Stjernekamp og Melodi Grand Prix. Nå blir han Sjømatbedriftenes nye organisasjonsrådgiver.
Adrian Jørgensen er mest kjent som artist, men har også ti års arbeidserfaring fra Sinkaberg.
I sin nye rolle i Sjømatbedriftene skal han gi organisasjonen flere strenger å spille på når det kommer til planlegging, koordinering, og gjennomføring av aktiviteter og arrangementer. I tillegg skal han arbeide med profilering av organisasjonen frem mot stortingsvalget neste høst, ifølge pressemeldingen.
Brenner for kysten
– Jeg er utrolig takknemlig for å ha fått muligheten hos Sjømatbedriftene. Det er en organisasjon jeg har fulgt lenge og kjenner godt. De fremstår som troverdig, framtidsrettet og ambisiøs. Dette er noe som passer meg helt utmerket, sier Jørgensen selv i meldingen.
– Noe av det som gir meg mest energi er å møte, snakke med og kunne bistå næringsaktører som er stolt av det de gjør, og som ønsker å utvikle sin bedrift, næringen og sitt lokalsamfunn. Jeg gleder meg stort til å få være med å løfte frem akkurat denne siden av næringen ovenfor både myndigheter, og folk flest, sier Jørgensen.
– Stor tro på han
– Han har noen personlige egenskaper kombinert med praktisk forståelse som har imponerte meg stort. Det å få han om bord vil bli en styrke og gjøre oss ende mer komplementær som organisasjon. Jeg har stor tro på at han vil bli en viktig ressurs til stor glede for både oss som organisasjon, våre medlemsbedrifter og for sjømatnæringen som sådan, avslutter Eriksson
(Vilkår)