Avinor, sjømatnæringen og klimagrep

Det finnes flyplasser utenfor Oslo som er omkranset av oppdrettsanlegg, påminner Stig Winther, prosjektleder i Perishable Center Nord AS i dette innlegget om flytransport av fisk.

Yngve Ramberg Skaug gir den siste av 14 paller med norsk laks et siste dytt inn i jumbo-jeten som skal fly til Kina med en mellomlanding i Kazakhstan for etterfylling av drivstoff. Turen til Kazakhstan tar rundt 4,5 timer, mens neste legg tar 5. Vernon C.H. Thor (t.h.) styrer liften.
Yngve Ramberg Skaug gir den siste av 14 paller med norsk laks et siste dytt inn i jumbo-jeten som skal fly til Kina med en mellomlanding i Kazakhstan for etterfylling av drivstoff. Turen til Kazakhstan tar rundt 4,5 timer, mens neste legg tar 5. Vernon C.H. Thor (t.h.) styrer liften.Foto: Gunnar Lier
Publisert 20. January 2020, kl. 11.36Oppdatert 20. January 2020, kl. 11.36
AvinorFlyfraktMiljøMiljøavtrykkFlytransport