I et innlegg på Nordeas og Sjømatrådets konferanse under AquaNor forklarte undertegnede hvorfor Marine Harvest ikke ønsker å videreføre avgifts- finansiert generisk markedsføring av norsk laks. Vårt argument er at generisk markedsføring bygger opp under oppfatningen av laks som et bulk produkt, og derfor reduserer effekten av differensiering og merkevarebygging fra aktørene i næringen. Dagens konsumenter etterspør mer bearbeidede produkter som møter deres behov for smakfulle, helsefremmende og tidseffektive måltider. Vi mener at denne utviklingen vil fortsette og at bransjen må tilpasse markedsføringen til den nye virkeligheten.
Siste jobber
Toppen av arroganse
Norges Sjømatråd hevder at Marine Harvest sprer «myter» og kommer med «gårsdagens nyheter» i debatten om generisk markedsføring. Det er en lite konstruktiv og svært arrogant tilnærming til en viktig diskusjon.
1. september 2015 15:29
Oppdatert
1. september 2015 15:29
Av